Skoči na glavno vsebino

V torek, 15. aprila 2025, je na naši šoli potekala pedagoška konferenca, na kateri so učitelji predstavili znanja in izkušnje, pridobljene na Erasmus+ izobraževanjih. Nova spoznanja so uspešno prenesli v prakso ter s tem pomembno prispevali k strokovni rasti kolektiva in kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela.

Ustvarjanje spodbudnega učnega okolja

Marjetka Pivk in Anja Klobučar sta izpostavili pomen pozitivne komunikacije, urejenega učnega prostora in ustvarjanja okolja, ki spodbuja dobro počutje. Srečanje smo začeli z dihalno vajo, sledila pa je predstavitev modela PERMA (pozitivna čustva, vključenost, odnosi, smisel, dosežki). Opozorili sta na pomen svetlobe, barv in fleksibilnosti v učilnicah ter na moč notranjega in medosebnega dialoga. Poseben poudarek sta namenili hvaležnosti in predstavili ideje, kako jo spodbujati pri učencih (prijazna pošta, zahvalna sporočila, happy sun). Dotaknili sta se tudi tehnik za obvladovanje anksioznosti in pomena čuječnosti. Srečanje smo zaključili z ustvarjalno dejavnostjo risanja z zaprtimi očmi ob glasbi ter sprostitveno vajo.

Razumevanje učencev s posebnimi potrebami

Tina Godina, Doris Keršič in Vilma Petelin so pripravile šest izkustvenih delavnic, ki so učiteljem omogočile vpogled v vsakodnevne izzive učencev s posebnimi potrebami. Učitelji so izkusili, kako časovni pritisk vpliva na koncentracijo, spoznavali svet disleksije in bralnih težav ter se preizkusili v komunikaciji v »papajščini« in se s tem približali izkušnji učencev, ki težje razumejo jezikovno snov. Spoznali smo, kako senzorne občutljivosti in nemir vplivajo na učno uspešnost, z uporabo kuharskih rokavic pa občutili, kako zahtevno je pisanje za učence z grafomotoričnimi težavami. V sklepni refleksiji smo poudarili pomen prilagoditev, individualnega pristopa ter jasnega preverjanja razumevanja navodil.

Utrinki iz finskega šolskega sistema

Nataša Rustja in Kristina Davidović sta predstavili izobraževanje na Finskem. Uvodoma sta izvedli interaktivno dejavnost, nato pa delili prve vtise s spoznavnimi igrami, ki spodbujajo povezovanje in komunikacijo. Poudarili sta koncept "učilnice brez sten", kjer se pouk odvija v naravi, knjižnici, na ulici ali v trgovini. Ključni elementi so jasna struktura, aktivna vloga učencev in medpredmetno povezovanje – vsi učitelji obravnavajo skupno temo z vidika svojega predmeta. Predstavili sta tudi konkretne dejavnosti, kot so intervjuji z mimoidočimi, ustvarjanje iz naravnih materialov in raziskovanje muzejev.

 

Srečanje je bilo navdihujoče in polno svežih idej, ki bodo obogatile naše nadaljnje delo.

 

Orodna vrstica za dostopnost